Magyar Bálint és Sándor Klára törvényjavaslata merénylet a magyar ifjúság ellen, mert lebecsüli érdeklõdését, teljesítõképességét, tehetségét, amikor a 12 évfolyamos iskolákban a hetedik osztályig
tantárgyi ismeretek nélkül csupán alapkészségek fejlesztését javasolja.
Igénytelenségével lemond a nevelésrõl, növelésrõl, s ezzel szélesre tárja a deviancia kapuit. Tiltakozunk törvénybeiktatása ellen.
A csõd felé tartó nyugat-európai oktatás és nevelési koncepció jellemzõ vonásai:
a tanító ne fegyelmezzen, ne büntessen, csak türelmesen újra és újra beszélje meg a problémákat a gyerekkel
a tanulás ne kényszert jelentsen, csak élvezetet
ne legyen osztályozás, évismétlés, követelmény
a hangsúly a tanuló jogain legyen
ne a tanár adja át, hanem a tanuló alkossa meg tudását/ ö dönti el mit tanul, mit nem/
Ennek a gyakorlatnak eredménye, hogy mivel nincs komolykövetelmény, tudás sincs. Franciaországban a hatodik osztályos diákok 1/3-a nem tud olvasni, számolni, az 1970-es javítási követelmények szerint 2004-ben a gimnazisták 56%-a megbukna.
Az utóbbi években a magyar oktatásban gyorsuló tempóban jelentkeznek a fenti tendenciák/ alsó tagozatban nincs osztályozás, évismétlés stb./
Ebbe az oktatást fellazító folyamatba illeszkedik- s azt
elfogadása esetén drasztikusan meggyorsítja- Magyar Bálint és Sándor Klára törvényjavaslata, amely a tizenkét évfolyamos iskolákban hetedik osztályig eltörölné a tantárgyakat/ csak alapkészségeket fejlesztene/, a házi feladatot, és ellehetetlenítené a tehetséggondozást szolgáló nyolc osztályos gimnáziumokat.
Ez a koncepció lebecsüli az ifjúságot, annak érdeklõdését, kíváncsiságát, ambícióját, tehetségét.
Igénytelenségével lemond a nevelésrõl, növelésrõl, figyelmen kívül hagyja a tanulók életkori
sajátosságait, és tágra tárja a deviancia kapuit.
A fiatalt tisztelõ pedagógia ad és követel, „lábujjhegyre állítja” a neveltet, amikor egy cseppel többet kér, mint amennyire az könnyedén képes, nem igazodik a gyermek és szülõ rövid távú igényeihez.
Illyésre hallgat,aki így int: „Ne azt add fiadnak,amit kér, hanem azt, amit kérnie kellene.”
Minden erõnkkel küzdenünk kell az ifjúságot konzum idiótává formáló oktatási koncepció érvényesülése ellen
.
Budapest, 2009. május 26.
Keresztény Értelmiségie Szövetsége (KÉSZ)