Közlekedési kérdésekben várt válaszokat a képviselő.


Hol tart a Békéscsaba - Mezőberény út felújítása? Mikor kezdődik a Budapest - Lökösháza vasútvonal következő szakaszának munkálatai?

Sajtóközlemények:

Erdős Norbert, Békés megye 3. választó körzetének országgyűlési képviselője, kérdést nyújtott be Dr. Fellegi Tamás, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium miniszterének: hol tart a Békéscsaba-Mezőberény összekötő közút, Murony és Mezőberény közötti szakaszának felújítása, és mikorra várható a szakasz átadása címmel.

A miniszter úr, a képviselő úr kérdésére az alábbi tájékoztatást adta.

A 47. számú főút Békéscsaba-Mezőberény közötti szakasz felújítása 11.5 km hosszúságban, a Közlekedés Operatív Program keretében 2011. év augusztusáig megvalósul. A szerződéskötés a nyertes kivitelezővel megtörtént, a munkaterület átadása, 2011 tavasza után, a kivitelezés elindulhat. Az útszakaszt érintően a kamuti körforgalmi csomópont már elkészült, de a Gyoma-Békéscsaba vasútvonal fejlesztési munkái miatt, a 47-es főúton Mezőberény határában közúti felüljáró is épül. Ennek előkészítése jelenleg folyamatban van. A felüljáró építése 2011 júniusában kezdődhet, és várhatóan 2012 júniusára készül el.

Erdős Norbert, Békés megye 3. választó körzetének országgyűlési képviselője, kérdést nyújtott be Dr. Fellegi Tamás, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium miniszterének: hol tart a Budapest –Lőkösháza vasút, Murony- Mezőberény-Csárdaszállás közötti szakasz felújítása címmel.

A miniszter úr, a képviselő úr kérdésére az alábbi tájékoztatást adta.

A kormány az uniós követelményekkel összhangban törekszik a kiemelt fontosságú Budapest-Lőkösháza vasútvonal fejlesztésére. Az új, kiépülő vonatbefolyásoló rendszer, (ECTS-2) a pályán maximum 160 km/h sebességű vonatközlekedést tesz lehetővé.

A rekonstrukciós munka jelenleg előkészítési fázisban van. A teljes Gyoma-Békéscsaba vonalszakasz és a Békéscsabai vasútállomás kiviteli tervei elkészültek, az elvi létesítési és építési engedélyek rendelkezésre állnak. A kivitelezés 2012-ben kezdődik el, és 2015-ben fejeződik be.

A vonatbefolyásoló (ECTS-2) rendszer szintén előkészítési fázisban van, az elvi létesítési engedélyek megvannak. A kivitelezés párhuzamosan, és egy időben történik a pálya, és a biztosítóberendezések építésével.

A kivitelezésekre benyújtott támogatási kérelem jelenleg elbírálás alatt áll.


Kövesd a BékésMátrixot a Facebook-on a legfrissebb békési információkért!