Gajda Róbert arról tájékoztatott, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. 2016. március 17-én benyújtotta a Miniszterelnökség Közbeszerzési Ellenőrző Főosztályára a tender minősítését, így az előkészületek utolsó szakaszához ért az említett szakasz.
Dankó Béla útügyi biztos kiemelte a fontosabb kormányhatározatokat, melyek az M44-es utat érintik, elmondta, hogy a Kormány a 2015. január 10-i határozatával meghatározta a központi költségvetésből finanszírozott kiemelt közúti beruházásokat, melyben a Békés megye számára oly fontos út is szerepel, a határozat alapján a kiemelt beruházások előkészítési és építési feladatainak végrehajtásához szükséges források biztosításáról gondoskodik a Kormány, ez 2015. évben 11 milliárd forintot, 2016. évben 13 milliárd forintot, 2017. évben 13 milliárd forintot, a 2018. évben 273 milliárd forintot, a 2019. évben 350 milliárd forintot és 2020. évben 90 milliárd forintot jelent.
Az útügyi biztos tájékoztatása szerint a 2015. október 30-i kormánydöntés meghatározta a gyorsút fogalmát, mely kategóriába az építendő M44-es út is tartozni fog. A gyorsút egy 2×2 forgalmi sávos gyorsforgalmi utat jelent. Emellett Dankó Béla kiemelte, hogy a Kormány Európai Beruházási Bankhoz fordult hitelkérelmével, a Bank a 2020-ig tartó időszakban kész Magyarország közúti infrastruktúrájának fejlesztéséhez 500 millió euró összegű hitelkeretet biztosítani. A hitel segítségével többek között az M44 gyorsforgalmi út Kecskemét (M5)–Nagykőrös–Békéscsaba közötti szakasza valósulhat meg.
Vantara Gyula, fejlesztési biztos a sajtótájékoztatón elmondta, hogy a gyorsforgalmi utak építése nemcsak a megyeszékhely és a főváros közötti közlekedés tekintetében kiemelkedő fontosságúak, nélkülözhetetlen ez a beruházás ugyanis a megye gazdasági fejlesztéséhez.