Határtalanul kirándulás

2017. május 17-19-ig az iskolánk ötven 7. osztályos tanulója 5 pedagógus kísérővel Határtalanul kiránduláson vett részt Torockón. Az első nap során, Nagyváradon megtekintettük a Sas palotát, a gyönyörű főteret.

Utunk a református Körösfői templomhoz vezetett, majd Kolozsváron Mátyás király lovasszobrában gyönyörködtünk, és megnéztük a mellette álló Szent Mihály templomot. Kolozsváron Mátyás király szülőházát is felkerestük, és egy sétát tettünk a Házsongárdi temetőben, ahol felkerestük híres magyar emberek sírhelyeit. Délután megérkeztünk Torockóra, ahol rácsodálkoztunk a falu mellett magasodó gyönyörű Székelykőre. Este egy sétát tettünk a 200 éves vízimalomhoz.

Második napon délelőtt egy túrát tettünk a Székelykőre, majd a délutáni programunk a tordai sóbánya felkeresése volt. Ez felejthetetlen élményt jelentett gyereknek felnőttnek egyaránt. Este a helyi gyerekekkel szalonnát sütöttünk.

Harmadik nap reggelén megtekintettük a torockói néprajzi múzeumot, majd elindultunk a verespataki aranybányához. Ebéd után továbbutaztunk a köröstárkányi Pengefalhoz, ahol elhelyeztük a koszorúnkat. Nagyszalontára érkezve egy sétát tettünk a szoborparkban, és ellátogattunk Arany János szülőházához. Hazaindulás előtt megnéztük a Csonka tornyot is. Az élményeinkről prezentációt tartunk a 6. osztályosok számára, akik a jövő év során szintén Erdélybe készülnek.

Kövesd a BékésMátrixot a Facebook-on a legfrissebb békési információkért!