Gerilla Peca bojlis pályán!

Mester és tanítványa (Apa és fia ) - horgászat a Pocsai családdal a Nagyréti tavon - Gógán Sándor cikke a Gerilla Peca oldalán és a Békés Mátrixon.

A Gerilla Peca más szemszögből mutatja be a horgászatot, most nem pergetünk!

Gyermekkori barátunk, Pocsai Gyuri és fia Pocsai Levente (apa és fia) csatlakozott hozzánk, a Gerillákhoz, így belekóstolhattunk kicsit a bojlizás rejtelmeibe.

Filozófiánk elsősorban a pergető horgászatra összpontosul, de pergetés és minden más, ami horgászattal kapcsolatos beletartozik a Gerillák életérzésbe.

Természetesen beleértve a halak és a természet védelmét, ami számunkra nagyon fontos.

Gyuri meghívására csatlakoztam a bojlis csapathoz, úgy gondoltam, a horgászat az horgászat, bár semmilyen tapasztalattal nem rendelkeztem ebben a témában.

Bátran vállaltam be a kihívást, gondoltam, most ebben a műfajban is kipróbáltam magam.

Bevallom, még felszerelésem sem volt, Gyuri és Pisti barátom segítségével állítottuk össze a felszerelésemet.

A meghívás - egy hosszú hétvégi pecázásra - Békés megyében a Nagyréti tóra szólt. Mivel vadvízi horgászok vagyunk, kicsit ódzkodtam a mesterséges tavi horgászattól. Kellemesen csalódtam. A Nagyréti tó üzemeltetői mindenre figyelnek, megtartották ugyan a nomád körülményeket, de az alapok itt is rendelkezésünkre álltak. Mosdó, tusoló, áram és egy kis pihenéshez, sörözéshez tökéletesen megfelelő kerti bútorok azért voltak.

Rengeteg a 10 kg fölötti halállomány.

Mire délután megérkeztem a tóhoz, Gyuriék a tábor nagy részét már felállították. És persze már fogtak két nagy pontyot is. Én is nekiláttam - kis segítséggel - felszerelni a botokat, hisz ezen a tavon, a halak védelmében, csak elhagyós szerelékkel lehet horgászni. Ezek a 10 kg fölötti pontyok már halmatuzsálemnek számítanak.

Az első éjszaka ránk törő hatalmas vihar rányomta bélyegét a horgászatunkra. Gyuriék sátrát majdnem elvitte a ránk zúduló víz. Másnap hajnalban a szó szoros értelmében egy sártenger fogadott bennünket, ettől kezdve csak gumicsizmában csúszkálva tudtunk, horgászni, enni-inni, létezni. Persze ez cseppet sem szegte kedvünket, hiszen pecázni jöttünk. Gyuri tapasztalatára alapozva, hajnalban behordtuk a szerelékeket és vártuk a kapást.

Csalink szemes takarmány és kolbászos bojli volt. Meg is lett az eredménye, Leventeének hamar elhúzta a hal a botját, megakasztott egy tőpontyot. Igaz, a méret miatt apunak be kellett segíteni, de végül siker koronázta erőfeszítésüket, sikerült mérlegelniük egy szép halat

Jó érzés volt figyelni, hogy apa és fia milyen összhangban dolgoznak. Levente nagyon érzi a horgászatot, ő döntötte el, hová tegyük a szereléket és mivel csalizzuk fel a horgot. És természetesen ő fogta a legtöbb halat.

Ne szaporítsam tovább a szót...

Horgászatunkat sikeresen zártunk, 19 pontyot mérlegeltünk. Ebből 4 db 8 kg-os volt, a többi 10 kg feletti. Ifjú tehetségünk, Levente ebből 10-et akasztott. Sikerének titka, hogy sokszor indul horgászversenyen és részt vesz MOHOSZ által szervezett horgásztáborokban is.

Én is élménnyel zártam a hétvégét. Bár ebbe a műfajba csak most csöppentem bele, 4 halat akasztottam, ebből kettő 10 kg fölöttit nekem is sikerült mérlegelnem.

Semmivel sem volt könnyebb dolgom, mint a pergetésnél, hiszen itt is nagyon figyelni kell a fárasztásra, hogy a halat épségben tudjuk szákolni és visszaengedni.

Nem volt okunk panaszra, jó peca kerekedett ezen a hétvégén (is).

Köszönetet mondunk a Nagyréti tó üzemeltetőjének, hogy közreműködött abban, hogy ilyen fantasztikus élményben lehessen részünk. És köszönjük Gyurinak a meghívást a csodálatos horgászatra.

Hamarosan egy újabb cikkel jelentkezünk, valószínű az már vadvízi peca lesz.

Görbüljön mindenkinek!

Üdv.:

Gerilla Peca

Kövesd a BékésMátrixot a Facebook-on a legfrissebb békési információkért!