Digitálisan oktatunk – matematika


Kovácsné Lipcsei Andrea matematikát tanít a Szegedi Kis István Református Gimnázium 8-12. évfolyamain. Tapasztalatairól kérdeztük.

A tanár bevallja: jobban szereti, ha ott vannak a diákok az osztályteremben, mert a személyes találkozón látja, ha valaki lemaradt és nem érti a feladatot. Mégis azt gondolja, hogy jól meg tud birkózni a kihívással és ezen a téren már tavasszal is gyűjtött tapasztalatokat. Az iskola a Discord nevű kommunikációs felületet használja, ahol file-okat lehet küldeni és élőhanggal lehet beszélni a tanárokkal, diákokkal. A matekosok emellett a google egyik alkalmazását, a Jamboard digitális táblát használják. Itt be kell regisztrálni, és a diákok látják otthon, hogy mit ír a tanár a táblára az iskolában. „Így mindent meg tudunk valósítani. Természetesen van könyvünk, digitális segédanyagok is a rendelkezésünkre állnak.” Arra a kérdésre, hogy a digitális rendszer bírálói szerint sokan kimaradnak az oktatásból, úgy válaszolt, hogy mindenki ott van az óráin, aktívan bekapcsolódnak, ha valaki nem tud megjelenni a virtuális órán, előre szól neki. „Másként nem lehet tanulni, aktívan részt kell venni és kérdezni” – válaszolta a szakember. Házi feladatokat digitálisan kapnak, így könnyen lehet ellenőrizni. A dolgozatokat a redmenta alkalmazásban oldják meg, de vannak beadandó házi dolgozatok is.


Kövesd a BékésMátrixot a Facebook-on a legfrissebb békési információkért!