A Hódút építi meg a Kecskemét mellett futó 5-ös főút M5-ös kapcsolatának közvetlen közeléből induló 32,3 kilométeres pályát, mely a Békéscsabáig vezető M44-es legnyugatibb és egyben utolsó része is.
Nemrég számoltak be arról, hogy átadták a Duna Aszfalt Zrt. kivitelezésében az M44-es Lakitelek és Tiszakürt közötti szakaszát, melynek az Európában egyedülálló szerkezetű tiszaugi Tisza-híd is része. Most az uniós közbeszerzési értesítőben megjelent: a Hódút Kft. nyerte el a szerződést a Kecskemét (pontosabban a város nyugati oldalán futó 5-ös főút M5-ös közvetlen közelében található része) és Szentkirály közötti szakaszra, 106,996 milliárd forint értékben (a becsült 110,996 milliárd forintos értéknél kedvezőbb ajánlattal).
Így a cég fejezheti be az építkezésében keletről nyugat felé haladó M44-est, mely végig a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlelsztő Zrt. beruházásában épül. A szakasz terveit a TURA-Terv Kft. és az Utiber Kft. konzorciuma készítette el.
A kiírás szerint a 32,3 km egybefüggő szakasz megvalósítása csatlakozik az építés alatt lévő Szentkirály-Lakitelek szakaszhoz, melyet a Közgép Zrt. kivitelez 4,6 kilométeren. Ez pedig már a decemberben átadott szakaszhoz kapcsolódik: innen Békéscsabáig közel 90 kilométeren már elkészült a pálya, négy sávon haladhat a forgalom.
Így tehát a most kiírt szakasz elkészültével teljesen elérik M44-es építésének célját: Békéscsabát bekötik a gyorsforgalmi hálózatba, azáltal, hogy az M5-ös autópályát összekötik a várossal - számolt be a magyarépítők portálja.
Az 5-ös főút turbó körforgalommal, a 441-es főút különszintű csomóponttal kapcsolódik majd az M44-esbe
A közbeszerzés tartalmazza az útépítéshez kapcsolódó további részprojekteket is. A beruházásban ennek megfelelően kialakítanak az 5-ös főútnál egy turbó körforgalmú csomópontot, a 441-es főútnál egy különszintű csomópontot, egy egyszerű kétoldali pihenőhelyet, illetve összesen 14 db műtárgyat, melyek között van négysávos gyorsforgalmi út átvezetését szolgáló olyan híd (vagy felüljáró vagy aluljáró), melynek két közvetlen támasza közötti legnagyobb szabadnyílása 44 méter.
Szakmapolitikai döntés alapján az M8-as gyorsforgalmi útként megtervezett Kecskemét- Nagykőrös szakaszt is M44-es gyorsforgalmi útként kell forgalomba helyezni - olvasható a közbeszerzés szövegében.