Több mint 37 kilométernyi szakaszon tervezhetik a 47-es út négysávossá bővítését


Két új Kőrös-híd is épülhet a 47-es főút négysávosítása során.

A nemrég megjelent kiírás szerint Berettyóújfalu - Békéscsaba közötti, 2x2 sávos közúti kapcsolat terveinek készítéséhez keresik a kivitelezőt, a munka négy részből áll:

  • 1. rész: Körösladány, elkerülő út;
  • 2. rész: Köröstarcsa, elkerülő út;
  • 3. rész: Mezőberény, elkerülő út;
  • 4. rész: Mezőberény - Békéscsaba közötti szakasz engedélyezési és kiviteli tervének elkészítése.

     

     

     

     

    1. rész: körösladányi elkerülő

    Körösladányt elkerülő új, egybefüggő nyomvonalon tervezett 2x2 sávos, emelt sebességű főútja teljeskörű engedélyezési terveinek, szükséges engedélyeinek megszerzéséhez szükséges dokumentumok elkészítése, az építési engedélyek megszerzése, valamint a teljeskörű kiviteli tervdokumentáció elkészítése a nyertes feladata, hozzávetőlegesen 12 km hosszon.

    Tervező feladatát képezi továbbá a meglévő Berettyóújfalu Mérnökségi telep bővítésének tervezése és engedélyeztetése is. A 800 nap alatt megvalósítandó fejlesztés várható mennyiségei:

    • egy különszintű csomópont,
    • két szintbeni csomópont,
    • egy vasút feletti műtárgy,
    • egy legalább 30 méter támaszközű, 2x2 sávos új országos közúti híd a Sebes-körös felett, valamint
    • hozzátevőlegesen 5 km új, 2x1 sávos bekötő út a 4234 sz. összekötő úthoz kapcsolódóan.

     

     

    2. rész: köröstarcsai elkerülő

    Köröstarcsát elkerülő új, egybefüggő nyomvonalon tervezett 2x2 sávos, emelt sebességű főút kialakítása a tervező feladata, nagyjából 4,5 km-en, valamint a 47-es főút 2x2 sávra való bővítése 4,4 km-en. Az engedélyezési tervek, engedélyek megszerzése, valamint a teljeskörű kiviteli tervdokumentáció elkészítése is a győztes ajánlattevőt terheli. A 800 nap alatt megvalósítandó fejlesztés várható mennyiségei:

    • egy különszintű csomópont,
    • két szintbeni csomópont, jellemzően turbó körforgalomként,
    • egy legalább 30 méter támaszközű, 2x2 sávos új, országos közúti híd a Kettős-körös felett,
    • oldalanként 1-1 tengelysúlymérő állomás, valamint egy kombinált vadátjáró.

     

    3. rész: mezőberényi elkerülő

    Mezőberényt elkerülő új, egybefüggő nyomvonalon tervezett, 2x2 sávos, emelt sebességű hozzávetőlegesen 8,3 km hosszú főút tervezése és engedélyeztetése és a teljeskörű kiviteli tervdokumentáció elkészítése a nyertes feladata. A 700 nap alatt megvalósítandó fejlesztés várható mennyiségei:

    • két különszintű csomópont és
    • egy vasút feletti műtárgy.

     

    4. rész: Mezőberény és Békéscsaba közötti gyorsforgalmi út

    Mezőberény és Békéscsaba között új, egybefüggő nyomvonalon tervezett, 2x2 sávos, emelt sebességű főutat szükséges kialakítania a nyertesnek, nagyjából 5,2 km-en, illetve a 47-es főút 2x2 sávra való bővítése 3,2 km-en. Ennek során a teljeskörű engedélyezési tervek, engedélyek, valamint a teljeskörű kiviteli tervdokumentáció elkészítése is a feladat része. A 700 nap alatt megvalósítandó fejlesztés várható mennyiségei:

    • egy különszintű csomópont az M44 gyorsforgalmi úthoz kapcsolódóan és
    • két szintbeni csomópont, jellemzően turbó körforgalomként.

    Forrás: MagyarÉpítők.hu


Kövesd a BékésMátrixot a Facebook-on a legfrissebb békési információkért!

Cimkék:


M47 építkezés