A beszélgetést Mucsi András teológus vezette, a vendégei három békési egyházi közösség képviselői voltak.
Kicska László Miklós református lelkész a bevezető gondolatokban alapfogalmakat tisztázott a témával kapcsolatban. Elmondta, hogy az LMBTQ a leszbikus, meleg, biszexuális, transznemű és queer/kérdéses identitású közösséghez tartozó személyek megnevezésére szolgáló gyűjtőfogalom. Tág értelemben ezek a rövidítések a nem normatív nemi identitással vagy szexualitással rendelkező egyének összefoglaló elnevezései. Továbbá elmondta, hogy a gender-mozgalom kialakulása szorosan kapcsolódik a feminizmushoz. A klasszikus feminizmus célja a nők politikai, társadalmi és gazdasági egyenlősége. A homoszexualitás a szexuális irányultság egyik fajtája, amikor egy személy érzelmi és szexuális vonzódása kizárólag vagy főként azonos nemű emberek felé irányul, melynek genetikai okai nincsenek. Inkább valamilyen trauma, krízis van az egyén életében. Kitért arra is, hogy 2022. január 21-én a Magyar Pszichiátriai Társaság állást foglalt a gyerekvédelmi törvénnyel kapcsolatban, azzal szemben. Állásfoglalásukban többek között kijelentik, hogy a biológiai nem nagyon sok esetben nem egyértelmű, és a szexuális orientáció kialakulására alig hat a pszichoszociális közeg. Ezzel szemben lépett fel az Értékközpontú Pszichológiai Társaság. Egy átfogó tanulmány rámutat arra, hogy nincs meleggén. 600 ember genomját vizsgálták 2019-ben. Az azonos nemű vonzalom kialakulása rendkívül bonyolult pszichoszexuális fejlődés eredménye.
Az előadásban elhangzott, hogy 2-4 éves korban alapozódik meg a nemi identitás. Ha itt sérülés van, az egész életre kihat. Fontosnak tartja, hogy a szolgálatában kiemelje, hogy van a bűnre bocsánat, melyet egyedül Isten adhat meg, hiszen Jézus azért jött, hogy megkeresse és megtartsa az elveszettet.
H. Kovács Judit közgazdász, a békési Tágas Tér Baptista Gyülekezet tagja arról beszélt, hogy a gender kérdés, a nemek és egyáltalán az egyenlőség, az én szabadsága kérdése során alapvető kiindulásként kell kezelni több filozófiai és gazdaságtörténelmi tényt és folyamatot is. Ilyen pl., hogy az ember elfogadja - e a teremtettségét? Isten mint Teremtő az általa létrehozott világ és annak törvényszerűsége az ember által követendő értékrend. Ez olyan, mint, amikor vásárol valaki egy műszaki berendezést, vagy pl. egy LEGO -t, amelyiknek van használati, összeállítási leírása…, mire alkalmas és hogyan lehet az használni vagy betartja a tervező által megfogalmazott leírást és működik a szerkezet, kialakul a LEGO forma” vagy nem tartja azt be és ugyan működik, lehet, valahogyan, de zavarokkal, nem célszerűen, és nem fenntarthatóan. Az ember teremtettsége tény, férfivá és nővé teremtette Isten, tehát nem átszabható, átalakítható. A szexuális forradalom lényege is az, hogy az ember nem fogadja el a tervszerinti működést, és maga szeretné a sorsát, lényét irányítani.
Karácson Zoltán, a békési Hit Gyülekezete lelkésze úgy fogalmazott, hogy „egy minden szempontból veszélyes korszakban élünk. Keresztény emberként meg kell vizsgálnunk először is önmagunkat. Fel kell tegyük a kérdést, vajon tényleg hívő, keresztény ember vagyok-e, vagy csupán a kulturális kereszténység tudatával élek, de a hit valódi tartalmát nem élem. Amennyiben, csak kulturális érték, könnyen megalkuvóvá válhat az ember a korszellem nyomásának hatására. Hívő emberként nem felehetek meg a korszellem elvárásainak, mert vagy Istent szolgálom, vagy nem. Nem mondhatom a rosszra, hogy jó, de a jóra sem mondhatom, hogy rossz. Ezzel szemben, ma minden igyekszik szembemenni ezekkel az alapvető erkölcsi értékekkel. Az emberek kedvét keresem ezzel vagy az Istenét? Talán embereknek akarok tetszeni? Ha még emberek tetszését keresném, nem volnék Krisztus szolgája.”
Az est házigazdája, a programsorozat szervezője, Mucsi András elmondta: a pódiumbeszélgetések folytatódnak, ebben az évben a lelki betegségekről, a migrációról és keresztyénüldözésről, az egyházi szentségekről és szolgálatokról, valamint az ember halál utáni sorsával foglalkoznak.