Május 26-án délután a Szegedi Kis István Református Gimnázium dísztermében projektbeszámolóra került sor, ahol a jelenlévők első kézből hallhattak élményeket és tapasztalatokat a finnországi tanulmányútról. Az Erasmus+ pályázat lehetőséget biztosított 16 diáknak és 5 pedagógusnak, hogy összehasonlíthassák a finn és a magyar oktatási rendszert.
A diákok beszámolóikban kiemelték, hogy a finn középiskolások nyugodtabbak, szabadabban tanulnak, és kifejezetten szeretnek iskolába járni. Elmondták, milyen pozitív élményt jelentettek számukra az iskolák tágas közösségi terei, ahol a finn diákokkal közösen játszhattak és beszélgethettek. Ugyanakkor megemlítették azt is, hogy a menzán felszolgált, zöldségekben gazdag ételek eltérnek a hazai, húsalapú ízlésvilágtól – ugyanakkor egészségesek és finomak voltak.
A pedagógusok elsősorban a befogadás, a fenntarthatóság és a digitalizáció témáit emelték ki. Rámutattak, hogy a környezettudatosság a finn mindennapok szerves része, csakúgy, mint az esélyegyenlőség biztosítása az oktatás minden szintjén. A felszereltség, a digitális tananyagok és a tanulók közötti tolerancia is ennek a szemléletnek a megnyilvánulásai. A digitális eszközök – laptopok, tabletek – használata nem csupán a modern oktatás része, hanem a fenntarthatóságot is szolgálja.
A beszámoló értékes bepillantást adott abba, hogyan működik a finn oktatási rendszer, és milyen inspiráló példákat nyújthat a hazai pedagógiai gyakorlat számára is.
Kövesd a BékésMátrixot a
Facebook-on
a legfrissebb békési információkért!