Újabb szakaszába lépett az M44-es út további fejlesztése


Online videokonferencia keretében mutatta be a Békéscsaba és Békés között áthaladó M44-es gyorsforgalmi út végleges tanulmánytervének tervdokumentációját Varga János projektvezető az érintett települések önkormányzatainak és a tervzsűrinek.

A szakági tervezők részvételével lezajlott egyeztetésen több részletről is tájékoztatást nyújtottak az Építési és Közlekedési Minisztériumban.

A tervezett nyomvonalak kiindulási pontja a meglévő M44 gyorsforgalmi út, végszelvénye az országhatár.

A kiválasztott zöld nyomvonal az M44 gyorsforgalmi út 111+650 km szelvénye térségéből indul, ahol új elválási csomópont létesül. (Ez a pont a korábbi M47-M44 utak keresztezési csomópontja volt) A nyomvonal Murony és Békéscsaba település határán vezet az első 4 km-en, majd a horgásztavakat délről kerülve éri el a 470 sz. utat. Békést délről elkerülve, majd Dobozt északról elkerülve és átvezetve Sarkad és Sarkadkeresztúr között, és Méhkerék települést északról megkerülve vezet Magyarország és Románia határához. A kiválasztott zöld nyomvonal teljes hossza 43047 m (0+000 – 43+047,04 km szelvények között).

A projekthez tartozik a Békésen ipari fejlesztésre kijelölt Muronyi utat a békéscsabai ipari övezettel összekötő tervezett elkerülő út is. A beruházás tartalmazza a két várost közvetlenül összekötő 470-es út és kerékpárút teljes pályaszerkezetes felújítását, valamint egy új híd kialakítását a Kettős Körös Békés és Doboz közötti szakaszán. Az M44-es gyorsforgalmi út és a 470-es út találkozásánál egy komplex pihenő és felhajtó is kialakításra kerül a tanulmányterv szerint.


Kövesd a BékésMátrixot a Facebook-on a legfrissebb békési információkért!

Cimkék:


M44 Békés