BSZSK - Utánpótlás torna Sepsiszentgyörgyön

A BSZSK Erdélyben járt! Balog Vilmos vezetõedzõ beszámolója a Béksé Mátrixon:

Két évvel ezelőtt kerültünk kapcsolatba a sepsiszentgyörgyi csapattal, amikor Gyergyószentmiklóson egymás ellen játszottunk egy utánpótlás tornán. Majd az edző kollegával egy edzők - gyergyóiak meccsen vettünk részt. A meccs után egyeztünk meg abban, hogy kölcsönösen meghívjuk egymást egy-egy kupára.

2008 januárjában mi rendeztünk egy tornát, ahol a szentgyörgyi csapat is pályára lépett, s most mi utazhattunk Sepsiszentgyörgyre.

A Karacs Tagiskola 96-97-es születésű fiú csapata, valamint edzők, szülők szépszámú csapata indult útnak február 5-én hajnalban. Az első megálló a Király- hágón volt, majd Segesvár után Fehéregyházán, a Petőfi- háznál tartottunk pihenőt.

A kora esti órákban érkeztünk Szentgyörgyre, ahol a Kós Károly középiskola kollégiumában kaptunk szállást. Este egy rövid séta, majd vacsora után pihenni tértek a gyerekek.

Pénteken délelőtt Török Árpád földrajz- biológia szakos középiskolai tanár vezetésével körbejártuk Sepsiszentgyörgy nevezetességeit, szakavatott vezetőnktől hatalmas mennyiségű adattal, érdekes információval gazdagodtunk. Megnéztük az erődtemplomot; azt az épületet, ahol Gábor Áron bejelentette, hogy lesz ágyú. Megtekintettük Kós Károly több épületét is, majd sétánk végén a Székely Nemzeti Múzeumba látogattunk. Gyerekek, szülők, pedagógusok egyaránt nagy érdeklődéssel jártuk végig a múzeum termeit, ismerkedtünk Szentgyörgy múltjával.

Ebéd után két barátságos mérkőzés következett. Az első meccsen a helyiek 95-ös születésű csapatával mérkőztünk: néhány pontos vereséget szenvedtünk a magassági fölényben lévő csapattól.

Kis pihenés után az egyik szentgyörgyi általános iskola 96-97-es születésű csapatával mérkőzhettünk. Ezen a meccsen már az első győzelem is megszületett.

• Kemény meccsek voltak, érződött a gyerekeken a hosszú út okozta fáradtság is, de mindenképpen hasznos volt, mert gyakorolhattuk a gyors lerohanásokra épülő játékunkat- értékelt Balog Lajos edző.

A gyerekek után a felnőttek léptek pályára: Sepsiszentgyörgy-Békés öregfiúk meccs következett.

A Takács, Bányai, Madaras, Balog L., Balog V., Kopanyicza, Budás összetételű csapat nem vallott szégyent a romániai B- ligában szereplő szentgyörgyi csapat "öregjeivel" szemben. Főleg Bányai Péter edző nyújtott kiemelkedő teljesítményt, hat triplát dobott a meccsen.

E tartalmas nap után sem kellett ringatni a gyerekeket, vacsora után hamar elaludtak.

Szombaton délelőtt került sor a hivatalos tornára, az EQUITES Kupára. Fiaink először a Galactica Brassó csapatával mérkőztek. Az első negyedben eldőlt a mérkőzés, nagy előnyt szereztünk, amelyet az utolsó negyedben még sikerült tovább növelni.

Békés – Brassó 63 – 41 (18-4,16-16,14-14,13-7)

Jv: Palkó Róbert, Bernád Levente

Békés: Molnár(13/3), Nagy Cs.(30), Kopanyicza(8), Lipcsei, Nagy T.(2), Pataky(6), Molnár(2), Sódar, Szabó, Budás, Budai Edző: Balog Lajos, Bányai Péter

A második mérkőzés végig szoros, nyílt csatát hozott, melyből a végén a hazaiak kerültek ki győztesen.

Sepsiszentgyörgy – Békés 56 – 51 (16-11, 16-19, 14-11, 10-10)

Jv: Palkó Róbert, Bernád Levente

Békés: Molnár(8), Nagy Cs.(23), Kopanyicza(9), Lipcsei(7), Nagy T.(4), Pataky, Molnár, Sódar, Szabó, Budás, Budai Edző: Balog Lajos, Bányai Péter

A harmadik mérkőzés számunkra indult kedvezően: a brassóiak már 16 ponttal is vezettek, így sokáig úgy tűnt, hogy meglesz a kupagyőzelem. A hazaiak azonban az utolsó negyedben fordítani tudtak, néhány pontos győzelmükkel megnyerték a kupát.

Az eredményhirdetés során jutalmazták a torna legjobb ötösét, amelybe a békésiektől két játékos került be. Nagy Csaba és Lipcsei Imre vehetett át különdíjat.

A torna végeredménye:

1. Sepsiszentgyörgy

2. Békés

3. Brassó

Délután vendéglátóink őzpörkölttel, puliszkával kedveskedtek nekünk. Nemes Áron iskolaigazgató, edző csapattársával közösen főzte bográcsban a vacsorát. A gyerekek a bográcsozás ideje alatt még jó másfél órán keresztül kosaraztak a közeli teremben.

Vasárnap pedig indultunk haza. Brassó városában, Románia második legnagyobb városában megálltunk egy rövid városnézésre.

A brassói edzőhölgy, aki korábban Románia egyik legjobbja volt vezetett végig bennünket a történelmi belváros nevezetességein. Megnéztük a felújított Fehér- bástyát, a Fekete- bástyát, a Katalin kaput, majd a híres Fekete templomot. Ezután végigsétáltunk a Cérna utcán, Európa egyik legkeskenyebb utcáján.

Hazafelé a Fogarasi- havasok csodálatos hegycsúcsai mellett vezetett az utunk. Láttuk a dévai várat, s Aradon keresztülutazva érkeztünk haza.

Balog Lajos edző minden szempontból hasznosnak, eredményesnek értékelte a kirándulást. Sport és kulturális élményekben egyaránt gazdagodtak tanítványaink. Ápoltuk a sportbarátságot, sőt úgy tűnik, hogy a brassói csapattal is hasonló kapcsolatot sikerül kiépíteni.

Ez az út azonban csak a szülők és a következő támogatók segítségével valósulhatott meg:

Békés Város Önkormányzata, Dr Püski László, Békési Kistérségi Iskola, Diákjainkért Alapítvány, Vizsnyiczai Sándor, Báder Attila, Kürti István, Barkász Sándor, Berczi Csaba, Juhász Sándor, Lipcsei Imre, Budás Gábor, Fakuckó, a gyermekbarát játékbolt

Köszönjük a segítségüket!

Balog Vilmos

Kövesd a BékésMátrixot a Facebook-on a legfrissebb békési információkért!