Nem volt kegyes a természet a tegnapi rajtnál, a versenyzők már a rajt előtt bőrig áztak, de így is szép számú közönség előtt indulhattak el Mezőberénybe.
Az ünnepélyes keretek között átadott szelvény legfontosabb paraméterei:
Békés-Békéscsaba összekötő kerékpárút III. (befejező) ütem
Pályázat kód: KÖZOP-2008-3.2.0/b-08-2008-0002
„Kerékpárút-hálózat fejlesztése”
Összes költség: 126.952.000,- Ft
Támogatás: 104.805.000,- Ft.
Saját erő: 22.147.000,- Ft.
Békés: 3.000.000,-; Békéscsaba: 19.147.000,-
Tám. Intenzitás: 82,55 %
III. ütem hossza: 2699 méter hosszú
III. ütem helye: 470. sz. közút mellett
a 17+093 és 19+792 szelvények között.
Békés-Békéscsaba
kerékpárút teljes hossza: 7400 méter
Békés-Békéscsaba
kerékpárút szélessége: 2,6 méter
Megvalósítás: 2010 nyár vége
Indok: A 470. sz. közúton való kerékpározás kiemelten balesetveszélyes volt eddig!
Érdekesség: A kerékpárút az egykori Kisvasút nyomvonalán halad
Beruházók: Békés Város Önkormányzata (gesztor)
Békéscsaba MJV Önkormányzata
Kivitelező: Swietelsky Magyarország Kft.
A megye névadó települése Békés és a megye székhelye Békéscsaba városok között a most ünnepélyes átadásra kerülő kerékpárút III.. befejező ütemének megvalósításával meg kívánjuk teremteni annak lehetőségét, hogy a kerékpárt, kerekes széket használók biztonságosan és a kor követelményeinek megfelelő körülmények között tudjanak közlekedni a két város között.
Bár az új szakasz is hivatásforgalmi célú, de mivel hangulatos, fákkal övezett területen halad át, illetve a közúttól való távolsága, és a turisztikai célpontok közelsége miatt várhatóan a kerékpáros turisták is előszeretettel fogják használni.
Az összesen mintegy 7,4 km-es kerékpárút III. befejező ütemét valósítottuk meg a jelenlegi szakaszban, mintegy 2699 méter hosszban, 2,6 m szélességgel.
Az előző két ütem, a mostanihoz hasonlóan Békés és Békéscsaba városok önkormányzatainak közös pályázatai alapján épült meg.
A belterületi csatlakozó szakaszok a két településen hiányoznak, ezeket a jövőben szintén pályázatok segítségével lehet megvalósítani.