Miért éppen erdei iskolában? Azért, ha rövid időre is, de kell egy olyan hely, ahol a tanulók számára a tantárgyak tanulása során a megismert világ, egységes egésszé állhat össze. A természetben együtt töltött napok alatt felfedezhetik, megérthetik, megtapasztalhatják a természeti összefüggéseket, itt megérezhetik, megélhetik a természet csodálatos rendszerét, rácsodálkozhatnak a növények és állatok bonyolult kapcsolatára. A túrákkal, mozgással együtt járó, a szabadban folyó felfedezhető tanulással, a manuális tevékenységek állandó jelenlétével, új lehetőségek nyílnak meg a tanulók előtt: az együttműködésre való képesség a tolerancia, nyitottság, a másik értékeinek elfogadása, közösségi szabályok megismerése, kudarctűrő képességük, problémamegoldó készségeik, a kölcsönös bizalom érzésének megismerése, a méltósággal való győzni és veszíteni tudás képességeiknek fejlődése. Az egészséges életmód biztosítása, a fizikai állóképesség fejlesztése mellett, fontos szempont a tanulók pszichés állapotának a javítása is. Amikor pedig visszajöttünk az erdőből, az fel sem tűnt, hogy a szülők nem azt kérdezték csemetéiktől:- Na, feleltél-e? Kaptál-e jegyet? - hanem így fogadták őket: - Jó volt, hogy érezted magad? A választ sejtjük…