A területi közigazgatási reform célja az egyablakos ügyintézés biztosítása az ügyfelek számára, amelynek igénybevételével az állampolgárok egyetlen helyen, a kormányablakoknál tudják hivatalos ügyeiket intézni. Az ügyfélbarát közigazgatás kialakításában kiemelt hangsúlyt kap a színvonalas ügyfélkiszolgálás, az ügyintézés menetének egyszerűsítése és gyorsítása, az ügyfelek adminisztratív terheinek csökkentése és az anyagi megtakarítás.
Valamennyi kormányablak egységes arculattal és szolgáltatásokkal nyílik meg. Minden helyszín akadálymentes lesz. Az ügyfélszolgálati irodákban kizárólag speciálisan képesített ügyintézők dolgozhatnak, akik széles körű ismeretekkel rendelkeznek.
A Mezőkovácsháza, Árpád utca 169. szám alatt megnyitott kormányablak ügyfélfogadási rendje:
Hétfő: 8.00 – 15.00
Kedd: 7.00 – 14.00
Szerda: 8.00 – 12.00
Csütörtök: 8.00 – 18.00
Péntek: 7.00 – 12.00
A "Kormányablakok akadálymentesítése Békés megyében" című, TIOP-3.3.1/A-12/2-2013-0013 azonosító számú pályázat keretében történt kivitelezés során egységes arculatnak megfelelő ügyféltér és kiszolgáló területek, 6 db munkaállomás és 1 db fotófülke került kialakításra.
A megyében így már hat integrált kormányzati ügyfélszolgálati iroda nyitotta meg kapuit, melyek közül a békéscsabai 2014-ben, a gyulai és az orosházi pedig 2015. január végén kezdte meg működését. Egy hónappal ezelőtt Szeghalmon és Gyomaendrődön történt meg az átadás. Az év során Békésen, Dévaványán, Sarkadon, Szarvason és Tótkomlóson tervezik újabb kormányablakok megnyitását.
A Békés megyei kormányablakokkal és a járási hivatalokkal kapcsolatos további információk a www.bekesijarasok.hu honlapon találhatóak.