A területi közigazgatási reform célja az egyablakos ügyintézés biztosítása az ügyfelek számára, amelynek igénybevételével az állampolgárok egyetlen helyen, a kormányablakoknál tudják hivatalos ügyeiket intézni. Az ügyfélbarát közigazgatás kialakításában kiemelt hangsúlyt kap a színvonalas ügyfélkiszolgálás, az ügyintézés menetének egyszerűsítése és gyorsítása, az ügyfelek adminisztratív terheinek csökkentése és az anyagi megtakarítás.
Valamennyi kormányablak egységes arculattal és szolgáltatásokkal nyílik meg. Minden helyszín akadálymentes lesz. Az ügyfélszolgálati irodákban kizárólag speciálisan képesített ügyintézők dolgozhatnak, akik széles körű ismeretekkel rendelkeznek.
Az átadáson részt vett dr. Kovács Zoltán, a Miniszterelnökség területi közigazgatásért felelős államtitkára, aki elmondta, hogy a tótkomlósi a 190. kormányablak amely fogadja az ügyfeleket, és az év végig további ötvennel emelkedik az országban az integrált ügyfélszolgálati helyek száma. Az államtitkár azt is hozzátette, hogy a jelenleg már működő kormányablakokban mintegy 450 féle ügytípussal foglalkoznak a munkatársak, s a kormány tervei szerint további ezerrel kívánják növelni ezek számát.
Gajda Róbert kormánymegbízott elmondta, hogy a megyében így már kilenc (a gyomaendrődi és orosházi járásban kettő-kettő) integrált kormányzati ügyfélszolgálati iroda nyitotta meg kapuját, melyek közül a békéscsabai 2014-ben, a gyulai és az orosházi pedig 2015. január végén kezdte meg működését. Két hónappal ezelőtt Szeghalmon és Gyomaendrődön történt meg az átadás, majd Mezőkovácsházára, Sarkadra és Dévaványára került sor. Az év során Békésen és Szarvason tervezik újabb kormányablakok megnyitását.