Sokan alig néhány hét alatt sajátították el az otthonról való munkavégzést, az online bevásárlás és a digitális ügyintézés csínját-bínját. A korábban csak megszokásból végzett hétköznapi feladatok elvégzésére hirtelen kellett új megoldást találni. Ilyen például a havi rutinnak számító csekkbefizetés is.
A Magyar Posta egy korábbi, még a járványt megelőző időszakban készült felmérése arról tanúskodik, hogy a lakosság háromnegyedét havonta legalább egy alkalommal utoléri a csekkbefizetés feladata. Ennek az emberek több mint kétharmada még a hagyományos sárga csekken tesz eleget, és mindössze 25 százalék körüli azok aránya, akik rendszeresen a digitális megoldásokat részesítették előnyben. Ez utóbbi arányában állhat be jelentős mértékű változás a koronavírus okozta veszélyhelyzet miatt.
A mobilosok nem állnak sorban
Az online megoldástól való ódzkodás oka sok esetben a megszokás, a személyes ügyintézéshez való ragaszkodás. Az okoseszközök hiányát is az okok között sorolták fel a válaszadók. Figyelembe véve ugyanakkor, hogy hazánkban közel hatmillió okostelefon használó van – sőt a felnőtt internetezők körére jellemző 89%-os penetráció is arról tanúskodik, hogy szinte mindenkinek a zsebében ott lapul az okostelefon –, mindez arra enged következtetni, hogy valószínűleg inkább az alternatív lehetőségek ismerete vagy a szükséges felhasználói tudás hiányzik. Felértékelődnek tehát azok a digitális megoldások, mobilalkalmazások, amelyekre a felhasználóbarát és könnyen elsajátítható működés jellemző.
Az egyik legnépszerűbb –az elmúlt időszakban megújult ingyenes mobilalkalmazás – az Android és iOS rendszerű mobilokra letölthető iCsekk, amely már közel kétszázezer hazai okostelefonon ott van. Az applikáció statisztikája szerint a felhasználók átlagosan havi három csekket fizetnek be online. A személyes postai ügyintézést kiváltó, a nap bármely időszakában, bárhonnan használható alkalmazással minden sárga és fehér csekk befizethető, amelyen szerepel QR-kód. Azok számára, akik a kifizetett csekk bizonylatához ragaszkodnak, az alkalmazásban külön menüpont áll rendelkezésre, így a már kiegyenlített számlák visszanézésére is van lehetőség.
(X) Reklám