Mint a NIF Zrt. tájékoztatásából megtudtuk, a szakasz kivitelezése az ütemezésnek megfelelően halad. Folyamatos a töltésépítés a teljes szakaszon. A Tisza-híd támaszainak alapozása a hídfők kivételével elkészült, a pillérek építésén dolgozik a kivitelező – mondta Dankó Béla képviselő.
A beruházás leglátványosabb műtárgya a Tisza folyó felett épülő említett új közúti híd. Ez olyan egyedülálló szerkezet lesz, amelyből Európában egyetlen sincsen és a világon is csak pár darab, hasonló. A híd teljes hossza 556 méter, melyből a 307 méter hosszú mederhíd szakasz biztosítja a folyó feletti közlekedést. A pilonok deformált ellipszis alakúak, ami nagyon egyedivé teszi a látványt. A szerkezetet ekhós szekérhez hasonlítják. A ferdekábeleken függesztett hídpálya pedig legyező formájú szabad kábel elrendezéssel lesz a pilonokhoz rögzítve.
Alig egy hét alatt az M44-es két szakaszának építését is láthattuk. Nekünk Békés megyeieknek minden fejlesztés, minden lépés fontos, ami a fővárosba való könnyebb, gyorsabb, biztonságosabb eljutást segíti. Ezek pedig nagyon jelentős lépések – emelte ki Dankó Béla képviselő.