Digitálisan oktatunk - biológia


A Szegedi Kis István Református Gimnáziumban immár két hete birkózunk ismét a digitális oktatással. Ez alkalommal Gólyáné Zima Adrienn tanárnő osztja meg velünk tapasztalatait.

A tavaszi nehézségek után a jelenlegi átállás a digitális oktatásra sokkal könnyedebben ment, hisz már tapasztalatokkal a zsebünkben léptünk át az iskola falai közül a digitális térbe.

Ebben a helyzetben szükséges feltételei a sikeres munkavégzésnek: tanuló, tanár, technikai eszközök /okostelefon, számítógép/, internet és sok – sok kitartás! Szerencsére elmondhatom, hogy az általam tanított diákok mindegyike rendelkezik a szükséges eszközökkel, és az elvárásoknak megfelelően dolgozik is.

A saját osztályom, a 9. A révén példátlan együttműködésről kaptam tanúbizonyságot ebben a megváltozott helyzetben is. Hisz a bajban ismerszik meg a barát, mint tudjuk. Büszke vagyok rájuk ezúton is!

A közös felület - discord - használata leegyszerűsíti, segíti a mindennapi kommunikációt mind a gyerekekkel, mind a kollégákkal. A videóhívásokkal élővé tehető az egyébként kicsit robotikus munkavégzés.

A discordon a kitűzések alatt rejlő vázlatok, ppt – k, a szöveges oldalon folytatott chatelések és videók tanúsíthatják, milyen komoly munka folyik, hiszen mindezek segítik a diákokat a tananyag megértésében. Az élő közvetítéssel a hangszobába belépve meg tudjuk osztani a képernyőnket, így pontosan úgy látják a vázlatot, mintha órán lennének. A szükséges tanári magyarázat pedig elhangzik pontosan úgy, mintha a teremben lennénk. Az elkészített vázlatokat, feladatokat lefotózzák és küldik vissza az óra végén.

Végeredményben elmondható, hogy aki korábban is lelkiismeretes volt és dolgozott, az ebben a megváltozott körülményben is helytáll. Persze vannak kivételek, de ez csekély százaléka a tanulóknak.

A számonkérés a discordon történik, a hangszobában és a szöveges oldalon. A REDMENTA - az intelligens oktatási asszisztens, feladatlapkészítő alkalmazás – segítségével kis dolgozatok, témazáró dolgozatok írathatók. A tanulók a válaszaikat a számítógépükön vagy a telefonjukon tudják megadni, és a program ki is értékeli a feladatlapokat. A tanulók digitális készségfejlesztése is cél, mivel egy online teszt kitöltéséhez IKT-készségek is kellenek. Ezen felül házi dolgozatok, projektmunkák íratása is egy lehetőség az osztályozásra.

Digitalizáció ide vagy oda, egy a lényeg, hogy a diákok érdekei ne sérüljenek, megkapják a szükséges tananyagot és segítséget a tanuláshoz. Minden kollégámmal azon vagyunk, hogy ez hiánytalanul meg is valósuljon. Kitartást kívánok ezúton is mindenkinek, a diákoktól a tanárokon át a szülőkig!                                                                 

Gólyáné Zima Adrienn


Kövesd a BékésMátrixot a Facebook-on a legfrissebb békési információkért!