Szarvas-Szentes - átadták az útfelújítást.


Közel 800 millió forintból újult meg a 4401. jelű, Szarvas-Szentes összekötő út 4460 méter hosszú szakasza, a város táblától az M44-es útig – jelentette be a helyszínen Dankó Béla országgyűlési képviselő, Babák Mihály, Szarvas polgármestere és Cserkúti András, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megyei igazgatója kedden délelőtt.

A Magyar Falu Program keretében bruttó 797 millió 149 ezer forintból megvalósult fejlesztés részeként kétrétegű aszfalt-megerősítés történt 26 ezer 760 négyzetméteren, 5208 négyzetméteren pályaszerkezet csere történt, a burkolat szélessége 6 méter, a kétoldali padka szélessége 2-szer 1,5 méter. A beruházás során az úttartozékokat, a jelzőtáblákat, acél szalagkorlátot, a útszélességjelző oszlopokat egyaránt kicserélték, a burkolati jelek tartós festéssel elkészültek. A szakaszon található útcsatlakozásokat megfelelő kiegyenlítéssel futtatták le. Az útfelújítás során az árkokat és az átereszeket is tisztították. Emellett két buszöbölpárt alakítottak ki peronszigettel, és megtörtént a Szarvasi Dögös-Kákafoki-csatorna-híd felújítása is.

 

Dankó Béla elmondta, a 4401-es jelű, Szarvas-Szentes összekötő út M44-től a megyehatárig tartó szakasza is 729 m hosszban megújult. Ez a beruházás ugyancsak a Magyar Falu Program keretében készült el 127 millió 361 ezer forintból.

 

A kétrétegű aszfalt-megerősítés felülete elérte a 4374 négyzetmétert, a pályaszerkezetet 880 négyzetméteren cserélték. A burkolatszélesség: 6 méter, a kétoldali padka szélessége 2-szer 1,50 méter. Az úttartozékokat kicserélték, a burkolati jelek tartós festéssel elkészültek. Az érintett Szarvas-Szentes összekötő út így összesen 5,2 kilométeren újult meg 924 millió forint értékben.

 

Cserkúti András elmondta, a tervek szerint az út fejlesztése várhatóan hamarosan folytatódhat. A Magyar Falu Program 2022 évi forrásaiból mind a hiányzó belterületi, mind a hiányzó külterületi szakaszok fejlesztését tervezik, de a szükséges forrásokról még nem született döntés.

 

Babák Mihály, Szarvas polgármestere kifejtette, hosszú időn keresztül szó sem volt arról, hogy térségükben ilyen volumenű útfejlesztések valósulhassanak meg. – Tíz éve olyan kormányunk van, amely komolyan gondolta az M44-es, a rácsatlakozó utak és a települések közötti utak fejlesztését – nyomatékosította. Kiemelte a Magyar Közút megyei szakemberei és Dankó Béla országgyűlési képviselő szerepét a beruházások létrejöttében. Hozzátette, bizakodva tekintenek a jövőbe, reményeik szerint további utak újulhatnak majd meg.

 

Dankó Béla országgyűlési képviselő elmondta, amikor elkészült az M44-es eddigi szakasza, egyértelmű volt, hogy a felvezető út, amely a szarvasiak számára biztosítja a gyorsforgalmi út elérhetőségét, nem megfelelő állapotú. - A szakasz nem biztosította a megfelelő és biztonságos közlekedést – húzta alá. – Éppen ezért fontos volt az összekötő út felújítása. A Magyar Falu Program forrásaiból pedig nem csak a Szarvas felé, hanem a Szentes felé vezető szakasz egy része is megújulhatott, és a remények szerint folytatni tudjuk a fejlesztéseket. Dankó Béla prioritásnak nevezte a Szarvas-Orosháza út felújítását is, hiszen a szarvasiak az orosházi kórházhoz tartoznak. Mint mondta, bízik abban, hogy hamarosan az elvi döntéseket követően megszületnek a végleges határozatok is a szakasz rekonstrukciójáról.

 

Dankó Béla és Cserkúti András beszámolt arról is, hogy a 4205. jelű, Kisújszállás-Körösladány összekötő út több szakaszát is felújították a Magyar Falu Program összesen 863 millió 235 ezer forint forrásból. A két érintett, Ecsegfalva környékén található szakasz 1300, illetve 3822 méter, így összesen 5122 méteren valósult meg az út rekonstrukciója.

 

A kétrétegű aszfalt-megerősítés felülete elérte a 34 ezer 478 négyzetmétert, a pályaszerkezetet 3665 négyzetméteren cserélték. A burkolatszélesség 6,5 méter, illetve 6 méter. Kétoldali padka szélessége 2-szer 1,50 méter. Az úttartozékokat kicserélték, a burkolati jelek tartós festéssel elkészültek. A szakaszon található útcsatlakozásokat megfelelő kiegyenlítéssel futtatták le.

 

Az útfelújítás során az árkokat és az átereszeket is tisztították.

Közel 800 millió forintból újult meg a 4401. jelű, Szarvas-Szentes összekötő út 4460 méter hosszú szakasza, a város táblától az M44-es útig – jelentette be a helyszínen Dankó Béla országgyűlési képviselő, Babák Mihály, Szarvas polgármestere és Cserkúti András, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megyei igazgatója kedden délelőtt.

 

A Magyar Falu Program keretében bruttó 797 millió 149 ezer forintból megvalósult fejlesztés részeként kétrétegű aszfalt-megerősítés történt 26 ezer 760 négyzetméteren, 5208 négyzetméteren pályaszerkezet csere történt, a burkolat szélessége 6 méter, a kétoldali padka szélessége 2-szer 1,5 méter. A beruházás során az úttartozékokat, a jelzőtáblákat, acél szalagkorlátot, a útszélességjelző oszlopokat egyaránt kicserélték, a burkolati jelek tartós festéssel elkészültek. A szakaszon található útcsatlakozásokat megfelelő kiegyenlítéssel futtatták le. Az útfelújítás során az árkokat és az átereszeket is tisztították. Emellett két buszöbölpárt alakítottak ki peronszigettel, és megtörtént a Szarvasi Dögös-Kákafoki-csatorna-híd felújítása is.

 

Dankó Béla elmondta, a 4401-es jelű, Szarvas-Szentes összekötő út M44-től a megyehatárig tartó szakasza is 729 m hosszban megújult. Ez a beruházás ugyancsak a Magyar Falu Program keretében készült el 127 millió 361 ezer forintból.

 

A kétrétegű aszfalt-megerősítés felülete elérte a 4374 négyzetmétert, a pályaszerkezetet 880 négyzetméteren cserélték. A burkolatszélesség: 6 méter, a kétoldali padka szélessége 2-szer 1,50 méter. Az úttartozékokat kicserélték, a burkolati jelek tartós festéssel elkészültek. Az érintett Szarvas-Szentes összekötő út így összesen 5,2 kilométeren újult meg 924 millió forint értékben.

 

Cserkúti András elmondta, a tervek szerint az út fejlesztése várhatóan hamarosan folytatódhat. A Magyar Falu Program 2022 évi forrásaiból mind a hiányzó belterületi, mind a hiányzó külterületi szakaszok fejlesztését tervezik, de a szükséges forrásokról még nem született döntés.

 

Babák Mihály, Szarvas polgármestere kifejtette, hosszú időn keresztül szó sem volt arról, hogy térségükben ilyen volumenű útfejlesztések valósulhassanak meg. – Tíz éve olyan kormányunk van, amely komolyan gondolta az M44-es, a rácsatlakozó utak és a települések közötti utak fejlesztését – nyomatékosította. Kiemelte a Magyar Közút megyei szakemberei és Dankó Béla országgyűlési képviselő szerepét a beruházások létrejöttében. Hozzátette, bizakodva tekintenek a jövőbe, reményeik szerint további utak újulhatnak majd meg.

 

Dankó Béla országgyűlési képviselő elmondta, amikor elkészült az M44-es eddigi szakasza, egyértelmű volt, hogy a felvezető út, amely a szarvasiak számára biztosítja a gyorsforgalmi út elérhetőségét, nem megfelelő állapotú. - A szakasz nem biztosította a megfelelő és biztonságos közlekedést – húzta alá. – Éppen ezért fontos volt az összekötő út felújítása. A Magyar Falu Program forrásaiból pedig nem csak a Szarvas felé, hanem a Szentes felé vezető szakasz egy része is megújulhatott, és a remények szerint folytatni tudjuk a fejlesztéseket. Dankó Béla prioritásnak nevezte a Szarvas-Orosháza út felújítását is, hiszen a szarvasiak az orosházi kórházhoz tartoznak. Mint mondta, bízik abban, hogy hamarosan az elvi döntéseket követően megszületnek a végleges határozatok is a szakasz rekonstrukciójáról.

 

Dankó Béla és Cserkúti András beszámolt arról is, hogy a 4205. jelű, Kisújszállás-Körösladány összekötő út több szakaszát is felújították a Magyar Falu Program összesen 863 millió 235 ezer forint forrásból. A két érintett, Ecsegfalva környékén található szakasz 1300, illetve 3822 méter, így összesen 5122 méteren valósult meg az út rekonstrukciója.

 

A kétrétegű aszfalt-megerősítés felülete elérte a 34 ezer 478 négyzetmétert, a pályaszerkezetet 3665 négyzetméteren cserélték. A burkolatszélesség 6,5 méter, illetve 6 méter. Kétoldali padka szélessége 2-szer 1,50 méter. Az úttartozékokat kicserélték, a burkolati jelek tartós festéssel elkészültek. A szakaszon található útcsatlakozásokat megfelelő kiegyenlítéssel futtatták le.

 

Az útfelújítás során az árkokat és az átereszeket is tisztították.


Kövesd a BékésMátrixot a Facebook-on a legfrissebb békési információkért!