Zilahiak a Magyar napokon

Iskolánk fontosnak tartja az Erdélyben élő magyarokkal való kapcsolatok kiépítését, ezért a 2014. március 24-26. között megrendezésre került Magyar napok alkalmával a Zilahi Református Wesselényi Kollégiumból érkeztek hozzánk vendégek.

Szilágyi Zoltán tiszteletes úr, Keresztes Renáta német tanárnő, Vicsi Edina, Tóth Andrea és Szilágyi Szilárd tanulók érkeztek a magyar napokra hétfő délután a Szilágy megyei Zilahról.

Miután elfoglalták a szállásukat, részt vettek a további hétfői programban. A zilahiak képviselőjeként Szilágyi Szilárd vett részt a vers- és prózamondó versenyen, ahol különdíjban részesült. Este pedig volt alkalmunk az ismerkedési est keretein belül megismerkedni egymással.

Kedden reggeli után nyakunkba vettük Békést és igyekeztünk megmutatni a legfontosabb látnivalókat. Megnéztük a református templomot kívül-belül, a katolikus templomba is betekintettünk, elvittük őket a békési piacra, ahol szerencsére bőven akadt árus. Ezután elsétáltunk a Ligetbe, majd pedig a Galériába. A sétánk zárásaként a nemrég feltárt hídhoz is elmentünk. A délelőtt további részében két tanórán vettünk részt, egy hittan órán, melyet Virág György tanár úr, valamint egy történelem órán, amelyet Mucsi András tanár úr tartott. Az ebéd utáni rövid pihenő hamar eltelt, és délután 3 órakor újabb izgalmas programok vették kezdetüket. Az esti táncházi mulatságnak kifejezetten örültek és szívesen táncoltak velünk. A diákokat diákok, a felnőtteket tanárok hívták meg vacsorára.

Szerdán reggel nyolckor útnak indultunk a Tájházba, ami szintén elnyerte a tetszésüket. Ezt követően a Békési Pálinka Centrumba voltunk hivatalosak, majd végezetül elmentünk a cukrászdába, ahol még utoljára egy jót beszélgethettünk. Hazautazásuk előtt még ellátogattak a gyulai várba valamint részt vettek a szerda délutáni programon is. Öt óra magasságában sajnos eljött a búcsú ideje, vendégeink-akiket nagyon megkedveltünk- hazaindultak.

Élményekben és örömökben gazadag három nap áll mögöttünk, melyek alatt mindannyian jól éreztünk magunkat. Reméljük még lesz alkalmunk találkozni velük és addig is tartjuk a kapcsolatot.

Béres Tamara és Izsó Emese 12.B

Kövesd a BékésMátrixot a Facebook-on a legfrissebb békési információkért!