Talán az egyik legnehezebb helyzetben vagyunk mi testnevelő tanárok. A munkánk, amit szeretünk, amiért tanultunk - tanulunk mai napig - a testi nevelés, a TESTNEVELÉS. Aminek legfőbb színterei a tornatermek, sportpályák, kondicionálótermek. De most új alapokra kell helyezni a testnevelés oktatást, a bizalom alapjára.
Ez az a tantárgy, ami iránt mindenki másképp érez. Van, aki nagyon szereti és plusz feladatokkal tarkítja az általános tanmenet részeit és van, aki mindent megtenne csak fel ne kelljen állnia egy kényelmes ülőhelyről. Sokan vannak, akik egy Olimpiai Sportesemény alkalmával szívesen szurkolnak sportolóinknak, ha együtt a család és a közvetítések láttán együtt dobban a magyar szív.
Mi ezért dolgozunk rendületlenül, hogy a jövőben egyre több családba beépülhessen és a mindennapok részévé váljon a valódi mozgás, a mozgás szeretete. A kellemes fizikai elfáradás érzése, ami új energiával tölthet fel mindenkit testileg és lelkileg egyaránt.
A Korosztályoknak megfelelően több módszerrel is próbálkoznak a testnevelés munkaközösség tagjai a Szegediben.
A KRETA rendszert, a Discord internetes felületet, a Messengert, a Redmentát használjuk legfőképp. Elméleti és gyakorlati feladatokat is adunk majd kérünk vissza. Legyen az egy teszt vagy egy sporttémájú film elemzése saját szemszögből. Igen népszerű a diákok között a testnevelés érettségi csak a felkészüléskor lepődnek meg hogy nem is annyira egyszerű ez. Most ebben a helyzetben még nehezebb a felkészülés. A testnevelés érettségire készülőket külön fakultációs konzultációkkal segítjük. Az idei tanévben indult Technikumi 5 éves Sportedző képzésben tanulókkal könnyű dolgunk van, mert saját választásukat szívesen tanulják ,legyen az gimnasztika vagy épp az edzéselméleti ismeretekről szó .A Köznevelési Sportiskola Képzésünk népszerűsége is töretlen, tanulmányaikat online módon, de szeretettel végzik. Természetesen igyekszünk minél szélesebb körben megtalálni a gyerekekhez vezető utat. Olyan leleményes és bevállalós kollégák is vannak, akik saját maguk élő videóhívásban, együtt végzik a gyakorlatokat a tanulókkal. Tanítanak, gyakoroltatnak, hibát javítanak. Bíztatva ezzel a diákokat az otthoni mindennapos testnevelés feladatainak elvégzésére. Nem ritka, hogy már a gyerekek családtagjai is bekapcsolódnak, hiszen együtt mozogni még nagyobb élmény és ezekben a vészteljes időkben, minden családban jól jön egy kis felüdülés.
"Sétálj, fuss, szaladj! Menj ki a lakásból a friss levegőre! Még szép az idő, használd ki! Csinálj egy képet a lakáson kívül! Tegyél meg 2500 lépést ma! Kerüld a többi embert, ha az utcán sétálsz! Ne felejtsd el dokumentálni, és visszaküldeni!"
Nemcsak testnevelésből, hanem az összes tárgyból át kell gondolnia a pedagógusoknak az értékelés módjait, de talán itt a legnehezebb megtalálni a megfelelő formát. Fontosnak tartjuk, hogy miközben a gép elé szögezzük a gyerekeket, valahogy mozgásra is bírjuk Őket. De hogy azt egy videó „letornázásával” vagy kerti játékkal, túrázással, biciklizéssel, esetleg testvéri birkózással vagy zoknikosárlabdával érjük el, az már teljesen lényegtelen. Tapasztalataink szerint szeretik a gyerekek a mozgást és mondhatjuk, hogy munkaközösségünk lelkesedése is ragadós. A pedagógus kollégákra is gondolunk és igyekszünk nekik is ötleteket adni a mozgásszegény életmód, az ülőmunka ártalmai ellen.
A testnevelés tantárgy oldaláról, a digitális oktatás pozitív tapasztalatairól tudunk beszámolni. De nagyon hiányzik a tornaterem illata mellet a személyes kontaktus, ami ennek a tantárgynak a szíve csücske. Legyen az egy csapatjáték végén a boldog pacsi vagy egy nehezebb összetett feladat sikeres végrehajtása utáni öröm.
Bízva a mielőbbi visszatérésben kívánnak jó egészséget Mindenkinek a Szegedis Tesis Munkaközösség Tagjai: Békési Rita, Cifra Tibor, Gyaraki László, Kocsor-Szabó Eszter, Vida János
180 éves a zeneiskola épülete |
Először beszélgetett a Teológusok klubja Békésen |
Új kezdeményezés: Teológusok klubja Békésen |
Az 1956-os szabadságharc Békésen |
Kálvinra és tanításaira emlékezünk |